Publication:
Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran

dc.contributor.authorAbd. Rahman, Yusni
dc.date.accessioned2025-03-02T07:37:30Z
dc.date.available2025-03-02T07:37:30Z
dc.date.issued2004-03
dc.description.abstractKajian ini cuba meneliti dan meninjau sejauhmana guru-guru sekolah menengah bersedia dan berkebolehan mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran. Secara amnya, kajian ini mempunyai dua tujuan utama, iaitu (i) membentuk dan menilai empat pembolehubah bersandar iaitu 'Kesediaan Guru Mengguna Komputer (KMK-BI); Kesediaan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMK.-B2); Kefahaman Guru Tentang Komputer (KTK); dan Kebolehan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMKTPP) dari segi kesahan dan kebolehpercayaannya, danĀ· (ii) mengetahui perhubungan di antara keempat-empat pembolehubah bersandar.
dc.identifier.urihttps://erepo.usm.my/handle/123456789/21213
dc.subjectComputer-assisted instruction-Study and teaching
dc.subjectEffective teaching
dc.titlePengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
dc.typeResource Types::text::thesis::master thesis
dspace.entity.typePublication
oairecerif.author.affiliationUniversiti Sains Malaysia
Files