Publication:
Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah

dc.contributor.authorA.Aziz, Zabedah
dc.date.accessioned2023-10-03T08:11:50Z
dc.date.available2023-10-03T08:11:50Z
dc.date.issued2015-09
dc.description.abstractKajian ini bertujuan mereka bentuk. membangun dan menilai koswer multimedia pembelajaran tajwid bagi murid sekolah menengah. Modeloleh Alessi dan Trollip (2001) digunakan untuk mereka bentuk dan membangunkan tiga mad persembahan koswer iaitu Multimedia Mad Berasingan (MMB). Multimedia Mad Integrasi (MMI) dan Multimedia Mad Pengecaman Suara (MMPS) yang merupakan rawatan kajian ini. Kajian kuasi-eksperimen dengan reka bentuk faktorial 3 x 2 dan ujian pra-pasca dijalankan kepada 140 murid daripada enam buah sekolah menengah di Pulau Pinang. Mad persembahan adalah pemboleh ubah bersandar sementara kefahaman dan bacaan adalah dua pemboleh ubah tidak bersandar.
dc.identifier.urihttps://erepo.usm.my/handle/123456789/17643
dc.subjectPembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia
dc.subjectKemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
dc.titleReka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
dc.typeResource Types::text::thesis::doctoral thesis
dspace.entity.typePublication
oairecerif.author.affiliationUniversiti Sains Malaysia
Files