Publication: Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
Loading...
Date
1993-08
Authors
Poh Swee Hiang
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Dua soalan penyelidikan telah dikaj i: (1) Adakah terdapat perhubungan antara BUaunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dengan ausunan-pangkatan mengikut amalan oleh pelajar-pelajar tingkatan empat? (2) Adakah terdapat
perbezaan dalam ausunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dan mengikut amalan bagi kumpulan-kumpulan pelajar yang berbeza dari aegi jantina, lokaai sekolah dan agama? Selain dari kajian kuantitatif teraebut, Batu kajian kualitatif
juga dij alankan dengan menggunakan dua kaedah: (1) Kaedah interviu untuk mencungkil dengan lebih mendalam lagi pemahaman pelajar terhadap nilai-nilai murni Berta mengetahui sebab-aebab yang mendorong pelajar-pelajar menyuaUD-pangkatkan
nilai-nilai murni mengikut kepentingan; (2) Kaedah pencerapan untuk memerhatikan amalan nilai-nilai murni di dalam sekolah.
Description
Keywords
Moral education (Elementary)--Malaysia , Moral education--Malaysia