Publication:
Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan

dc.contributor.authorPoh Swee Hiang
dc.date.accessioned2024-10-15T08:20:25Z
dc.date.available2024-10-15T08:20:25Z
dc.date.issued1993-08
dc.description.abstractDua soalan penyelidikan telah dikaj i: (1) Adakah terdapat perhubungan antara BUaunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dengan ausunan-pangkatan mengikut amalan oleh pelajar-pelajar tingkatan empat? (2) Adakah terdapat perbezaan dalam ausunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dan mengikut amalan bagi kumpulan-kumpulan pelajar yang berbeza dari aegi jantina, lokaai sekolah dan agama? Selain dari kajian kuantitatif teraebut, Batu kajian kualitatif juga dij alankan dengan menggunakan dua kaedah: (1) Kaedah interviu untuk mencungkil dengan lebih mendalam lagi pemahaman pelajar terhadap nilai-nilai murni Berta mengetahui sebab-aebab yang mendorong pelajar-pelajar menyuaUD-pangkatkan nilai-nilai murni mengikut kepentingan; (2) Kaedah pencerapan untuk memerhatikan amalan nilai-nilai murni di dalam sekolah.
dc.identifier.urihttps://erepo.usm.my/handle/123456789/20752
dc.language.isoother
dc.subjectMoral education (Elementary)--Malaysia
dc.subjectMoral education--Malaysia
dc.titlePersepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
dc.typeResource Types::text::thesis::master thesis
dspace.entity.typePublication
oairecerif.author.affiliationUniversiti Sains Malaysia
Files