Publication: Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
dc.contributor.author | Poh Swee Hiang | |
dc.date.accessioned | 2024-10-15T08:20:25Z | |
dc.date.available | 2024-10-15T08:20:25Z | |
dc.date.issued | 1993-08 | |
dc.description.abstract | Dua soalan penyelidikan telah dikaj i: (1) Adakah terdapat perhubungan antara BUaunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dengan ausunan-pangkatan mengikut amalan oleh pelajar-pelajar tingkatan empat? (2) Adakah terdapat perbezaan dalam ausunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dan mengikut amalan bagi kumpulan-kumpulan pelajar yang berbeza dari aegi jantina, lokaai sekolah dan agama? Selain dari kajian kuantitatif teraebut, Batu kajian kualitatif juga dij alankan dengan menggunakan dua kaedah: (1) Kaedah interviu untuk mencungkil dengan lebih mendalam lagi pemahaman pelajar terhadap nilai-nilai murni Berta mengetahui sebab-aebab yang mendorong pelajar-pelajar menyuaUD-pangkatkan nilai-nilai murni mengikut kepentingan; (2) Kaedah pencerapan untuk memerhatikan amalan nilai-nilai murni di dalam sekolah. | |
dc.identifier.uri | https://erepo.usm.my/handle/123456789/20752 | |
dc.language.iso | other | |
dc.subject | Moral education (Elementary)--Malaysia | |
dc.subject | Moral education--Malaysia | |
dc.title | Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan | |
dc.type | Resource Types::text::thesis::master thesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
oairecerif.author.affiliation | Universiti Sains Malaysia |