Publication:
Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru

Loading...
Thumbnail Image
Date
2022-02
Authors
Tengku Besar, Tengku Norhani
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Kajian ini bertujuan membina dan menguji Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian untuk meningkatkan penyesuaian pelajar tahun pertama di Institut Pendidikan Guru (IPG). Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk meneroka pengalaman pelajar mengikuti Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian, mengenal pasti tema dan imej pengalaman penyesuaian, dan mengenal pasti pola peningkatan penyesuaian pelajar. Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan kajian kuantitatif dan kualitatif. Secara spesifiknya, kajian ini menggunakan kaedah eksperimental campuran (experimental mixed method) yang melibatkan data kuantitatif dan kualitatif dikumpul secara berfasa dengan menggunakan Soal Selidik Adaptasi Pelajar (Baker & Siryk, 1999) (SACQ), transkrip perkongsian kelompok, gambar digital visual hasil seni dan perkongsian video kreatif.
Description
Keywords
Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief , Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
Citation