Publication:
Pembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru

dc.contributor.authorTengku Besar, Tengku Norhani
dc.date.accessioned2023-09-06T03:24:08Z
dc.date.available2023-09-06T03:24:08Z
dc.date.issued2022-02
dc.description.abstractKajian ini bertujuan membina dan menguji Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian untuk meningkatkan penyesuaian pelajar tahun pertama di Institut Pendidikan Guru (IPG). Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk meneroka pengalaman pelajar mengikuti Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian, mengenal pasti tema dan imej pengalaman penyesuaian, dan mengenal pasti pola peningkatan penyesuaian pelajar. Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan kajian kuantitatif dan kualitatif. Secara spesifiknya, kajian ini menggunakan kaedah eksperimental campuran (experimental mixed method) yang melibatkan data kuantitatif dan kualitatif dikumpul secara berfasa dengan menggunakan Soal Selidik Adaptasi Pelajar (Baker & Siryk, 1999) (SACQ), transkrip perkongsian kelompok, gambar digital visual hasil seni dan perkongsian video kreatif.
dc.identifier.urihttps://erepo.usm.my/handle/123456789/17496
dc.subjectPembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief
dc.subjectPenyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
dc.titlePembinaan Dan Kesan Modul Terapi Seni Brief Fokus Penyelesaian Terhadap Penyesuaian Pelajar Di Institut Pendidikan Guru
dc.typeResource Types::text::thesis::doctoral thesis
dspace.entity.typePublication
oairecerif.author.affiliationUniversiti Sains Malaysia
Files